KAVRAMA SÜRECİ 2
Öğretmen evlatlara model olarak ;başparmağını makasın bir gözüne başka parmağını da öbür gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa manevralarını yapar. Sonradan veletlere makasları paylaştırarak aynı manevraları yerine getirmelerini karşılar.
Öğretmen ya 1 kartpostalı veya daire usulünü veletin önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan nasıl bölümler alacağını teşhir eder. Bu mesafede birçok mukayesede yapılabilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu aşamada çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin havaya kalkmamasına gayret edilmelidir.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 4
Bu süreçteki kastımız şeritlerden küçük bölümler kesebilmektir. Bunun için bir el ile makası açın, öbür el ile de kesilmeye benzeyen çevrede kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kesin. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
KAVRAMA SÜRECİ 5
GAYE:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen niyete yakışır çalışma sayfasını ayarlar. iş sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden büyük olmamalı ve çocuk bir defada kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa örnek olarak yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada ehemmiyetli olan tam çizgilerin üstünden kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
ÖĞRENME AŞAMASI 6
GAYE: Yassı 1 çizgi üstünden uzun şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde 20 ya da 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Belirlenen kağıtların kusursuz orta kısmına kalınca 1 hat çizer ve mütenasip yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve eksiksiz kapatmadan hat üstünde bitimine varana dek kes.
ÖĞRENME SÜRECİ 7
AMAÇ: Dik dörtgen kesme: bu iş için kalınca 1 kağıdın orta kısmına bir dikdörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok itibar verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme işlemi kenera gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonuna dek üretilir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ sekiz
GAYE: Eğik hat üstünden kesme: Bu iş için üstünde eğik çizgilerin bulunduğu rastgele bir kartpostal yada üzerinde eğik çizgilerin var olduğu 1 çalışma sayfası faydalanılabilir yada aşağıdaki resimden bir çıktı alın. Çocuklara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de söylenebilir. Bu mertebede makas değil, kesilecek hat yatay olarak makasın ilerisinde tutulur. Önce dış çizgiler,sonra eğik çizgiler kesilir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 9
AMAÇ: Dış çizgiden içeriye hakiki kesebilme: bu çalışma için öğretmen evvelden 1 örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını karşılar. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. önce dik dörtgen biçilir daha sonra kalın çizgiden ince çizgilere dek biçilir. Çocuklar kesme usulüne başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes diyebilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 10
GAYE:Köşe kesme: Bu sebeple veletlere dört köşe,dikdörtgen vb. köşeli şekiller vaktiyle çizilip verilebilir. Çocuklar önce kareleri çizgi yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yassı olaraktan varana dek çevrilir ve 1 sonraki köşeye kadar kesilir (Çocuklar genelde kağıt yerine makası çevirirler)
ÖĞRENME AŞAMASI 9
AMAÇ: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vebenzeri. bir iş yapabilir böylelikle süreç sonunda ortaya 1 eser çıkmış olur. Eğik hat çocuklarla kıyıya dek kesilebilir,ardından kağıt yatay çizgi makasın önüne varana kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye ne tür taraftan başlanıldığı önemli değildir. Önemli olan çizgilerin yatay şekilde makasın önünde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder