BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 2
Eğitici çocuklara örnek olaraktan ;başparmağını makasın 1 gözüne başka parmağını da öteki gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hareketlerini gerçekleştirir. Sonradan çocuklara makasları dağıtarak aynı hareketleri yapmalarını karşılar.
Öğretmen ya 1 kartpostalı ya da daire şeklini çocuğun gözünün önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan ne şekilde bölümler alacağını gösterir. Bu arada çok fazla kıyasda gerçekleştirilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu aşamada küçük çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin havaya kalkmamasına dikkat edilmelidir.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 4
Bu süreçteki hedefimiz şeritlerden ufak parçalar kesebilmektir. Bundan dolayı bir elle makası açın, başka el ile de kesilmeye yakın alanda kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kesin. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI beş
MAKSAT:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen gayeye mütenasip çalışma sayfasını ayarlar. iş sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden yüksek olmamalı ve çocuk 1 defada kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa örnek olaraktan yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada ehemmiyetli olan tam çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
ÖĞRENME SÜRECİ 6
GAYE: Yatay bir hat yukarısından uzun şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi veya 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Hazırlanan kağıtların eksiksiz ortasına kalınca bir hat çizer ve yaraşır yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve eksiksiz kapatmadan çizgi üzerinde bitimine varana dek kes.
KAVRAMA AŞAMASI yedi
AMAÇ: Dik dörtgen kesme: bu çalışma için kalınca bir kağıdın ortasına 1 dikdörtgen çizilir. Öğretmen, veletlere kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına fazla önem verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme işlemi köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın bitimine dek yapılır.
KAVRAMA AŞAMASI sekiz
MAKSAT: Eğik hat yukarısından kesme: Bu çalışma için üstünde eğik çizgilerin var olduğu rastgele 1 kartpostal yada üstünde eğik çizgilerin bulunduğu 1 çalışma sayfası faydalanılabilir ya da alt taraftaki resimden bir çıktı alın. veletlere bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de denilebilir. Bu basamakta makas değil, kesilecek çizgi yassı olarak makasın ilerisinde bulundurulur. evvel dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler biçilir.
KAVRAMA AŞAMASI 9
GAYE: Dış çizgiden içeriye doğru kesebilme: bu iş için öğretmen vaktiyle bir örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını sağlar. Bu çalışmada çocuklarla birlikte hareket edilir. önce dik dörtgen kesilir daha sonra kalın çizgiden ince çizgilere dek kesilir. Çocuklar kesme işlemine başlayınca öğretmen ke ke ke en sonunda da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ on
AMAÇ:Köşe kesme: Bunun için çocuklara kare,dik dörtgen vebenzeri. köşeli şekiller önceden çizilip verilebilir. Çocuklar önce kareleri çizgi yüzeyinden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne düz olarak ulaşana dek çevrilir ve 1 sonraki kıyıya kadar biçilir (Çocuklar genelde kağıt konumuna makası çevirirler)
KAVRAMA AŞAMASI 9
GAYE: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. 1 çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylelikle süreç bitiminde açığa bir malzeme çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla köşeye dek kesilebilir,peşinden kağıt yatay hat makasın önüne gelene kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye ne gibi taraftan başlanıldığı önemli değil. önemli olan çizgilerin yassı biçimde makasın önünde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder