Büro Yönetimi ve Sekreterlik BELİRTME
İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri elde etmek için müdür vasıtasıyla organize edilmiş, düzenlenmiş menşelerin (beşer, malumat, parasal ve mali v.b) yaraşır olarak yönlendirilmesinde yöneticiye yardımcı olan şahıstır.
GÖREVLER
Ofisin en etkili tarzda çalışmasını karşılamak üzere, - Ofis yönetimi süreçlerini yürütür,- gelen giden belge ile dosyalama süreçlerini yürütür,- Telefon müzakerelerinin gerçekleştirilmesi, ulaşan makale ve fotoğrafların müdüre iletilmesi, randevuların düzenlenmesi, misafirlerin karşılanması görevlerini yapar,- İdareci için esaslı evrakları hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ait donanımların onarımı, tamirini gerçekleştirir ve en rasyonel şekilde yararlanılmasını temin eder.
Faydalanılan ALET VE MALZEMELER
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ SIFATLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve akışkan 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. iş zamanları ekseriyetle düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere yahut hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma ortamı bilgi, belge ve insan ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve başka çalışanlarla temasta vardırlar.
İŞ ALANLARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı diplomalı olanların mesele alanı olabildiğince enli olup, kamu-husisi sektöre ilişkin bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha çok fazla hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan eforuna duyulan gereksinimi artırmaktadır.
Meslek Öğretiminin VERİLDİĞİ Mahaller
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sahayı, Anadolu Bayan Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kesimi ile Sıhhat İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca imal edilen Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
EĞİTİMİN VAKTİ VE İÇERİĞİ
Eğitim vakti 2 yıldır. Öğrenciler öğrenim ve eğitim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Yabancı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Umimi irtibat, Örgütsel Davranış, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Usülleri ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. işledikleri (çalıştıkları) firmada yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Genel Müdürlüğünün verdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden muhakkak bir ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ait kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. husisi sektörde işe koyulan iş elemanı işyerinin kapasitesine bakarak umimiyetle asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça dış dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de dikkate alınarak, ücret yükselebilmektedir. Vekil konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.
DAHA DETAYLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- İlgili Öğrenim Kurumları,- Türkiye maslahat Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye mesele Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder