Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIMLAMA
İşletmede saptanan gaye ve gayeleri kazanmak için müdür tarafından tasarlanmış, koordine edilmiş menşelerin (beşer, malumat, parasal ve parasal v.b) uygun olaraktan idare edilmesinde idareciye muavin olan şahıstır.
GÖREVLER
Büronun en etkili şekilde çalışmasını karşılamak üzere, - Büro yönetimi süreçlerini devam ettirir,- gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini sürdürür,- Telefon görüşmelerinin yapılması, ulaşan makale ve resimlerin müdüre iletilmesi, buluşmaların ayarlanması, misafirlerin karşılanması görevlerini yapar,- Vekil için gereken evrakları hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin donanımların tamiri, onarımını sağlar ve en verimli şekilde kullanılmasını temin eder.
Menfaatlenilen ALET VE Malzemeler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU SIFATLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenli,- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
İŞ ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. iş vakitleri umimiyetle düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine bağlı olarak akşamları geç saatlere yahut hafta sonları iş yapabilirler. çalışma ortamı bilgi, belge ve insan ilişkileriyle alakadardır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve başka çalışanlarla temasta vardırlar.
İŞ SAHALARI VE maslahat BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü dereceli olanların maslahat sahayı olabildiğince enli olup, kamu-has sektöre ilişkin bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha aşırı hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş beşer gücüne duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
Meslek Eğitiminin VERİLDİĞİ Mekanlar
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere ilişkin iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik tarafı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Bayan İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Sağlık İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca imal edilen Öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Öğretim vakti 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Dış Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Kuralları, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Genel iletişim, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Usülleri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Kuralları ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. işledikleri (çalıştıkları) ticarethanede yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları yaraşır olan öğrenciler Büyük Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Umimi Müdürlüğünün hazırladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden kesin bir ücret alabilirler. Öğretim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. husisi sektörde işe girişen meslek elemanı işyerinin kapasitesine nazaran umimiyetle asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi istifade edilme malumat ve becerisi gibi hususiyetleri de göz önünde bulundurularak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA FAZLA TEFERRUATLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- İlgili Öğretim Kurumları,- Türkiye maslahat Kurumu Umimi Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- İçinde Meslek Danışma Merkezi bulunmakta olan Türkiye mesele Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder