Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede belirlenen maksat ve gayeleri yapmak için müdür vasıtasıyla planlanmış, koordine edilmiş menbaların (beşer, malumat, parasal ve parasal v.b) yaraşır olaraktan yönetilmesinde yöneticiye muavin olan şahıstır.
GÖREVLER
Büronun en verimli tarzda çalışmasını karşılamak üzere, - Ofis yönetimi aşamalarını yürütür,- gelen giden evrak ile dosyalama süreçlerini devam ettirir,- Telefon münazaralarının ifa edilmesi, gelen makale ve fotoğrafların vekile (yöneticiye) aktarılması, randevuların yapılması, ziyaretçilerin karşılanması görevlerini yapar,- Yönetici için gereken dokümanları ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ait donanımların bakımı, bakımını gerçekleştirir ve en üretken biçimde kullanılmasını karşılar.
Menfaatlenilen ALET VE MALZEMELER
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, yüklük vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU VASIFLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (mumtazam ve akışkan bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- insanları tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. iş vakitleri ekseriyetle düzenlidir. Lakin çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere yahut hafta sonları iş yapabilirler. Çalışma çevresi malumat, belge ve beşer ilişkileriyle alakadardır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla temasta bulunurlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı öğrencisi olanların iş bölümü olabildiğince enli olup, kamu-özel sektöre ait sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla aşırı hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan eforuna duyulan ihtiyacı artırmaktadır.
İş Öğretiminin VERİLDİĞİ Mevkiler
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
İş EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Kadın Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kesimi ile Esenlik Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca imal edilen talebe Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan olan programlara istedikleri takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN MÜDDETİ VE İÇERİĞİ
Öğretim vakti 2 yıldır. Öğrenciler öğrenim ve öğrenim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Usülleri, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Umimi irtibat, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Teorileri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-has Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları dükkanda yönetimin yüksek kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları yaraşır olan öğrenciler Büyük Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Genel Müdürlüğünün temin ettiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden muhakkak 1 ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ait kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. has sektörde işe girişen iş elemanı işyerinin kapasitesine göre çoğunlukla asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça dış dil bilgisi, teknolojiyi faydalanma malumat ve becerisi gibi hususiyetleri de dikkate alınarak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA FAZLA DETAYLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER
- ilgili Eğitim Kurumları,- Türkiye maslahat Şirketi Umimi Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- Bünyesinde İş Danışma Merkezi olan Türkiye İş Şirketi İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder