ÖĞRENME SÜRECİ 2
Hoca evlatlara numune olarak ;başparmağını makasın 1 gözüne diğer parmağını da öteki gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa manevralarını gerçekleştirir. Sonra evlatlara makasları paylaştırarak aynı hareketleri gerçekleştirmelerini temin eder.
Öğretmen ya 1 kartpostalı veya halka biçimini çocuğun gözünün önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan ne şekilde taraflar temin edeceğini teşhir eder. Bu arada birçok teşbihde ifa edilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu süreçte küçük çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin yükselmemesine dikkat edilmelidir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ dört
Bu evredeki kastımız şeritlerden ufak parçalar kesebilmektir. Bundan dolayı bir el ile makası açın, öbür elle de kesilmeye yaklaşan konumda kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve mutlak. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
ÖĞRENME AŞAMASI 5
AMAÇ:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen niyete uygun iş sayfasını belirler. çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden yüksek olmamalı ve çocuk bir kerede kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa numune olarak yönergeler sağlar;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada ehemmiyetli olan tam çizgilerin üstünden kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
KAVRAMA SÜRECİ 6
AMAÇ: Yassı bir çizgi yukarısından büyük şeritler kesme: bu çalışma için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi yahut 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Hazırlanan kağıtların tam orta tarafına kalınca 1 çizgi çizer ve mütenasip yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve tam kapatmadan çizgi üzerinde bitimine ulaşana kadar kes.
ÖĞRENME AŞAMASI yedi
MAKSAT: Dikdörtgen kesme: bu iş için kalınca bir kağıdın orta tarafına bir dikdörtgen çizilir. Öğretmen, evlatlara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok itibar verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme işlemi köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın bitimine kadar imal edilir.
ÖĞRENME SÜRECİ sekiz
GAYE: Eğik hat yukarısından kesme: Bu iş için üstünde eğik çizgilerin olduğu herhangi 1 kartpostal yada üstünde eğik çizgilerin var olduğu bir iş sayfası istifade edilebilir ya da alttaki resimden bir çıktı alın. evlatlara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de söylenebilir. Bu aşamada makas değil, kesilecek hat yassı olaraktan makasın önünde kalır. Önce dış çizgiler,sonra eğik çizgiler kesilir.
KAVRAMA SÜRECİ 9
AMAÇ: Dış çizgiden içeriye gerçek kesebilme: bu iş için öğretmen evvelden 1 numune hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını karşılar. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. Önce dik dörtgen kesilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere dek biçilir. Çocuklar kesme işlemine başlayınca öğretmen ke ke ke en sonunda da kes diyebilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ on
MAKSAT:Köşe kesme: Bunun için çocuklara dört köşe,dik dörtgen vb. köşeli şekiller evvelden çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri hat yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yatay olarak varana kadar çevrilir ve 1 sonraki kenera kadar kesilir (Çocuklar genellikle kağıt konumuna makası çevirirler)
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 9
GAYE: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vebenzeri. bir çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylece süreç sonunda ortaya bir ürün çıkmış olur. Eğik hat çocuklarla kenera kadar kesilebilir,arkasından kağıt yassı hat makasın önüne ulaşana dek çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye ne tür kısımdan başlanıldığı önemli değil. Önemli olan çizgilerin düz biçimde makasın önünde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder