Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede karara varılan gaye ve gayeleri kazanmak için yönetici vasıtasıyla organize edilmiş, düzenlenmiş menşelerin (beşer, bilgi, parasal ve maddi v.b) mütenasip olaraktan idare edilmesinde idareciye yardımcı olan kimsedir.
GÖREVLER
Ofisin en üretken biçimde çalışmasını temin etmek üzere, - Büro yönetimi aşamalarını yürütür,- gelen giden dökuman ile dosyalama aşamalarını sürdürür,- Telefon konuşmalarının yapılması, ulaşan makale ve resimlerin yöneticiye iletilmesi, buluşmaların düzenlenmesi, ziyaretçilerin karşılanması faliyetlerini yapar,- Müdür için lüzumlu dokümanları hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ait teçhizatların bakımı, bakımını gerçekleştirir ve en verimli tarzda istifade edilmesini sağlar.
Yararlanılan ALET Ve Gereçler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, vitrinli dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (insicamlı (düzgün) ve akışkan bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- kişileri tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. iş vakitleri genelde düzenlidir. Fakat çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere ya da hafta sonları çalışma yapabilirler. iş çevresi bilgi, belge ve beşer ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve başka çalışanlarla iletişimde vardırlar.
İŞ SAHALARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı öğrencisi olanların iş sahayı olabildiğince geniş olup, kamu-husisi sektöre ilişik sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan eforuna duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
İş Eğitiminin VERİLDİĞİ Mahaller
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere ilişkin iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik tarafı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kadın İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden veya liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca ifa edilen Öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN MÜDDETİ VE İÇİNDEKİLER
Öğretim süresi 2 yıldır. Öğrenciler öğrenim ve öğretim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Yabancı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Yöntemler, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Umimi irtibat, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Teorileri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Kuralları ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları işyerinde yönetimin yüksek kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün hazırladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden muhakkak bir ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. Özel sektörde işe girişen iş elemanı işyerinin kapasitesine göre genelde asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi spesiyaliteleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. Yönetici konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları,- Türkiye iş Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- İçerisinde Meslek Danışma Merkezi olan Türkiye mesele Şirketi İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder